8 września 2014

Erbel na Włochach o fiasku polityki poszerzania dróg i nowych priorytetach inwestycyjnych

Joanna Erbel przeprowadziła konsultacje społeczne dotyczące programu samorządowego w dzielnicy Włochy. Było to jedenaste spotkanie z cyklu "Erbel rozmawia". Wydarzenie odbyło się w kawiarni „Co nieco Cafe”.



Kandydatka na prezydentkę Warszawy przedstawiła filary swojego programu. Należy do nich między innymi aktywna polityka mieszkaniowa. Rozwiązania problemu mieszkań Erbel upatrywała w odpowiedniej konstrukcji budżetu Warszawy, tak by uwzględniał on środki na budowę zasobu komunalnego oraz w promowaniu powstawania mikrospółdzielni mieszkaniowych. Warszawa powinna także starać się pozyskać środki z Banku Gospodarstwa Krajowego. 



Kwestia mieszkaniowa żywo poruszyła zgromadzone osoby. Publiczność zasygnalizowała narastający w dzielnicy problem nieuregulowanego stanu prawnego wielu budynków. Wskazywano przykłady dokonywanych eksmisji. Joanna Erbel omówiła problemy związane z brakiem ustawy reprywatyzacyjnej, niedostatecznym dostępem do pomocy prawnej oraz własne doświadczenia współpracy z Komitetem Obrony Lokatorów.  

Znaczna część pytań mieszkańców dotyczyła szczegółów polityki transportowej proponowanej przez kandydatkę. Włochy są niedostatecznie skomunikowane z innymi częściami Warszawy. Kandydatka Partii Zieloni podawała przykłady sprawdzonych rozwiązań znanych z wielu miast zachodnioeuropejskich. Opowiedziała się za dopłatami do transportu tramwajowego a także za zwiększeniem częstotliwości kursowania kolei. Władze miasta powinny tworzyć możliwości ograniczenia transportu samochodowego na rzecz transportu publicznego. Temu służyć ma postulat obniżenia cen biletów do 2 złotych. Doszło także do dyskusji skoncentrowanej wokół prawa Lewisa-Mogridge’a. Prawo to głosi, że poszerzanie i budowa nowych dróg nie przyczynia się do spadku zatłoczenia drogowego. Wkrótce po zakończeniu inwestycji drogowych ruch samochodowy szczelnie wypełnia nową szerokość drogi i wracają dawne problemy: korki, zanieczyszczenie powietrza oraz frustracja wszystkich uczestników ruchu drogowego. Zdaniem Erbel prawidłowość zaobserwowana przez Lewisa-Mogridge’a pokazuje bezsens polityki transportowej ratusza, opartej na budowaniu w mieście wielopasmowych autostrad.



Dużą ciekawość zgromadzonych, wzbudziła sama osoba kandydatki i jej dotychczasowe dokonania. Mieszkańcy Włoch dopytywali o działalność w Radzie ds budżetu partycypacyjnego, inicjatywę obrony baru mlecznego i zatrzymanie likwidacji domków fińskich na Jazdowie.

 - W końcu nadszedł wyjątkowy moment, w którym państwo zauważa miasta. Potrzebna jest zmiana priorytetów inwestycyjnych i wymiana cennych doświadczeń z miastami takimi jak Łódź czy Kraków. Niezbędne jest także umocowanie postulatów ruchów miejskich w ogólnopaństwowej polityce - przekonywała Joanna Erbel. 

tmo

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...