22 sierpnia 2012

Z archiwum: Warszawa sprawnej komunikacji

W warszawskich mediach i na portalach społecznościowych toczy się dyskusja o II linii metra. Dziś wszyscy zastanawiają się, czy metro musi przechodzić tunelem pod Wisłą, czy mogło jednak pójść mostem nad rzeką. To stawianie wozu przed koniem - trzeba zacząć od pytania, jakie są potrzeby komunikacyjne mieszkańców stolicy i jak je najlepiej zaspokajać. Ponieważ paraliż komunikacyjny miasta w najbliższych tygodniach a nawet miesiącach jest więcej niż prawdopodobny, mamy dobrą okazję, by wrócić do tych podstawowych pytań. Dlatego przypominamy zieloną alternatywną wizję rozwoju komunikacji opracowaną w 2006 r. przez Adama Fularza. Sądzimy, że ma ona znaczenie nie tylko historyczne.


Warszawa sprawnej komunikacji - cz. 1 Nie będą kontynuowane prace planistyczne nad obecnym przebiegiem II linii metra. Obecny przebieg linii jest poprowadzony błędnie. II linia metra w obecnym kształcie to marnotrawstwo rzędu 1,5-2 mld zł licząc po kosztach budowy nowej infrastruktury na odcinku gdzie dubluje się z istniejącymi, acz słabo wykorzystanymi liniami. Prace planistyczne nad II linią metra muszą zostać rozpoczęte na nowo. [czytaj dalej]

Warszawa sprawnej komunikacji - cz. 2 Na temat SKM w Warszawie napisano już dość dużo, niemniej rozwój sieci się wlecze. Przez pierwszy rok działalności źle poprowadzona linia SKM omijała centrum miasta, przewożąc pasażerów jedynie pomiędzy stacjami na przedmieściach, i tylko nieliczne, bardzo rzadkie kursy docierały do centrum. Dopiero zmiana trasy na bardziej popularną spowodowała przesiadkę mieszkańców na ten środek transportu. Mimo tego iż na dobre SKM rozpoczęła swoją działalność na kilka miesięcy przed wyborami, a więc z ponad 3-letnim poślizgiem. [czytaj dalej]

Warszawa sprawnej komunikacji - cz. 3 Po oddzieleniu ruchu miejskiego do osobnych relacji o większej liczbie przystanków i wyższych częstotliwościach, linie regionalne nie będą się zatrzymywać na mniejszych przystankach w obrębie Warszawy. Ponadto zostanie wprowadzona nowa kategoria pociągów regionalnych, nie zatrzymujących się na mniejszych przystankach osobowych i zorientowanych na szybkie połączenia z Warszawy do ponad 100-tysięcznych miast woj. Mazowieckiego oraz tych obszarów wokół Warszawy, gdzie ze względu na mniej korzystny układ linii kolejowych konieczne jest osiągnięcie możliwie krótkiego czasu przejazdu. [czytaj dalej]

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...